Stránka 1 z 1

Padající teplota chladící kapaliny mondeo 2.0, mk4, 2014

Napsal: úte 15. led 2019 6:25:40
od mlzil
Zdravím pánové,
mám problém s padající teplotou chladící kapaliny při volnoběhu.
Jedná se Mondeo mk4, rok výroby 2014, 2,0 TDCi, 103 kw.
Při jízdě je teplota OK. Ale když zastavím, tak po 5 minutách spadne teplota do modré oblasti.
Udělal jsem již pár oprav, ale problém stále trvá.

Aktuálně provedené opravy: výměna termostatu + čidlo, vyčištění a zprůchodnění cest u EGR ventilu k vodnímu výměníku.

Pokud má někdo nápad co by to mohlo způsobovat, tak sem s tím.

Zapomněl jsem doplnit teploty.
Při jízdě je teplota na středu tedy 90.
Při volnoběhu, když auto stojí a je puštěné topení (na 23° bez AC), tak cca po 5 až 10 minutách klesne teplota na 60 do modré části, vždy záleží na venkovní teplotě.

Ještě jsem měl doplnit, že auto má ve výbavě dodatečné vzduchové topení.
(1717061, Mondeo 2007-2014, S dodatečným vzduchovým topením).

Druhý termostat pro olej tento model již nemá.

Díky

Zdravím,
shrnu dosavadní informace o provedených opravách. Před tím se auto ohřívat nechtělo
a po ujetí 20 km jsem jej někdy ani neohřál.

1) Bylo vyčištěno a zprůchodněno vedení výfukových spalin od EGR ventilu k výměníku.
2) Byl vyměněn termostat. (Zakoupen by ORIGINÁL).

Po těchto opravách se auto zahřeje opravu daleko rychleji než předtím. Řekl bych tak to 10 km je teplota na chladící vodě OK.

Ale když zastavím po cca 20 km jízdy na parkovišti, auto nechám na volnoběh, při venkovní teplotě -10°C, tak teplota klesne po 15 minutách úplně dolů do modré části ukazatele teploty. Topení je nastaveno na 22°C bez AC.

Je tento jev u mondea mk4 normální, nebo mám hledat dál příčinu?
Ještě mě napadlo, že bych mohl mít unavený elektrický příhřev. Mohlo by to souviset s padající teplotou?