Ford Mondeo Mk II (1996-2000)

Tiskové zprávy a novinky značky Ford
Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 66
Registrován: úte 29. lis 2011 8:55:18
Bydliště: Server
Kontaktovat uživatele:

Ford Mondeo Mk II (1996-2000)

Příspěvek od admin »

Ford Mondeo Mk II (1996-2000)

Hledáte-li automobil do 50 tis. korun určitě do svého seznamu potenciálních kandidátů připište
Ford Mondeo Mk II, který se vyráběl mezi lety 1996 až 2000, kdy ho nahradila nová generace.
Ve své době to byl vůz se špičkovými jízdními vlastnostmi a mimořádně komunikativním řízením,
které mu i dnes některé nové vozy mohou jen tiše závidět.


Tento vůz střední třídy se vyráběl ve třech karosářských verzích, a sice čtyřdveřový sedan,
pětidveřový hatchback a pětidveřové kombi, označované jako Turnier. Mondeo si vysloužilo pověst
velmi spolehlivého a odolného automobilu, zejména díky výborným benzínovým motorům (k dispozici byly
šestnáctiventilové motory o objemech 1.6, 1.8, 2.0 litru a vidlicový šestiválec s objemem 2.5 litru).
Stačí jim pouze běžná údržba a vydrží sloužit bez problémů po statisíce kilometrů. Dá se říci, že ideální
pohonnou jednotkou pro Mondeo je šestiválcový Duratec
o objemu 2.5 litru. Sice běžně spotřebuje
mezi 9-10 litry benzínu na 100 km, odmění se ale velmi kultivovaným chodem a naprostou spolehlivostí.

Příznivci dieselu budou zklamaní, jelikož jediným naftovým motorem u tohoto vozu byla přeplňovaná
osmnáctistovka s výkonem pouhých 90 koní, která měla svůj základ již v 80. letech minulého století.
Mimo obrovského turboefektu a prakticky nulového zátahu do 1800 ot./min. si řada majitelů stěžovala na jeho
nespolehlivost. Většinou za ni ale mohlo zanedbávání údržby (například rozvody se zde mění každých
60 tis. km a nevyplácí se sebemenší "přejíždění" tohoto intervalu. Řemeny jsou zde dva a je bezpodmínečně
nutné je měnit zároveň, pokud totiž někdo nevymění ten pohánějící vstřikovací čerpadlo, praskne, zamotá
se do druhého
, který pohání vačkovou hřídel a následkem je totální destrukce motoru), jinak se na tomto
motoru bez moderní elektroniky snad ani nemá co pokazit.

Tato generace Mondeo se řadí mezi vozy, mezi jejichž největší nepřátele patří koroze (typicky prahy a lemy
blatníků). Občas se objeví problémy se zatuhlou ruční brzdou, zadními brzdovými třmeny, a nepříjemné je také
"slepnutí" předních světlometů (to ale často způsobí sám majitel, když namontuje žárovku bez UV filtru).

Přes tyto nedostatky se ale jedná o velmi povedený automobil, který lze v současné době pořídit už od 15 tis. kč. Za
50 tisíc
potom seženete zachovalé vozy ve výborném stavu.
Přílohy
mondeo.jpg
mondeo.jpg (59.9 KiB) Zobrazeno 19193 x

Odpovědět